Przyjmowanie skarg i wniosków

Przyjmowanie skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji w Myszkowie ul. Kościuszki 105, 42-300 Myszków

 

Niezbędne informacje dla skarżącego:

art.225 par.1 KPK

"Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, 
jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych."

"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek.
W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje."

J. Borkowski, w: Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s. 813

INFORMACJE OGÓLNE

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 , poz. 46).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Skarga powinna zawierać: wskazanie osoby od której pochodzi (imię i nazwisko lub nazwa), adres wnoszącego oraz określenie przedmiotu sprawy. Celem zapewnienia sprawnego załatwienia sprawy zaleca się określać przedmiot sprawy poprzez zwięzły opis i jednoznaczne wskazanie zarzutów lub wniosków.

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi mogą być składane ustnie w każdej jednostce organizacyjnej Policji w ustalonych dniach i godzinach. Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji lub wyznaczeni przez nich zastępcy obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu. Informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie jednostki oraz podporządkowanych jej jednostkach organizacyjnych.



PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI W MYSZKOWIE I JEGO I ZASTĘPCA

w sprawach skarg i wniosków przyjmują
w Komendzie Powiatowej Policji w Myszkowie ul. Kościuszki 105
w każdy poniedziałek (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy)
w godz. od 15:00 do 18:00
 

Ponadto przyjęcia interesantów w sprawach skarg realizowane są przez funkcjonariuszy wchodzacych w skład Nieetatowego Zespołu ds. Rozpatrywania Skarg i Wniosków oraz przełożeni policjantów, których skarga dotyczy
od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy)
godz. 7:30 – 15:30 

Komendanta Komisariatu Policji w Koziegłowach
lub policjant przez niego wyznaczony

 

 


Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO

 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Myszkowie.

Kontakt:

ul. Kościuszki 105, 42-4300 Myszków

tel. 47 85 842 12 w dni robocze: w godzinach 8.00 – 15.00,

Komendant Powiatowy Policji w Myszkowie wyznaczył w podległej jednostce Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy:iod@myszkow.policja.gov.pl

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Pani/Pana dane osobowe:

  • będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
  • nie będą wykorzystywane w celu profilowania.

Komendant Powiatowy Policji w Myszkowie nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.

Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.


 

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W KATOWICACH

 

Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach lub wyznaczeni przez niego Zastępcy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15:30 do 17:00 w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach przy ul. Lompy 19.

W celu zapewnienia właściwej obsługi zapisy na rozmowę ze Komendantem Wojewódzkim Policji w Katowicach lub jego Zastępcami przyjmują funkcjonariusze Zespołu ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach (tel. 032 - 200-15-60) w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15.30. We wnioskach o wyznaczenie spotkania należy jasno określić tematykę spotkania, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.

Ponadto skargi i wnioski można składać osobiście w Zespole ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli (Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach ul. Lompy 19, 40 - 038 Katowice) w poniedziałki w godz. 7:30 - 17:00 i pozostałe dni tygodnia w godz. 7:30 - 15:30. Możliwe jest również korespondencyjne wniesienie skargi na wskazany powyżej adres lub adres e-mail: kontrola@ka.policja.gov.pl.

Numer telefonu 032 - 200-15-60 spełnia jednocześnie rolę infolinii pod nazwą „Telefonu zaufania", który obsługiwany jest w dni powszednie przez funkcjonariuszy Zespołu ds. Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli KWP w Katowicach w godzinach 7:30 - 20:00. Pod numerem tym przyjmowane są zgłoszenia i uwagi na temat prawidłowości działań podejmowanych przez funkcjonariuszy Policji województwa śląskiego. W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia z podanym wyżej numerem należy kontaktować się z numerem 032 200-15-39.

 


 

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPOSOBU ZŁOŻENIA SKARGI/WNIOSKU W KOMENDZIE GŁÓWNEJ POLICJI

 

Skargi/wnioski można składać:

listownie na adres:  KOMENDA GŁÓWNA
                                      ul. Puławska 148/15
                                      02-514 Warszawa

osobiście – w Biurze Przepustek KGP, przy ul. Puławskiej 148/150 codziennie w godzinach 8.15 – 16.15
faksem – na numer: +48 47 72 135 71
za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl.
za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres skargi.kgp@policja.gov.pl

Szczegółowa informacja dotycząca sposobu złożenia skargi/wniosku w Komendzie Głównej Policji


 

SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ POLICJI MOŻNA KIEROWAĆ DO KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK POLICJI,
JAK RÓWNIEŻ SKŁADAĆ BEZPOŚREDNIO DO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH: {C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}{C}

 

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00 - 090 Warszawa

Przyjęcia interesantów:
poniedziałki w godz. 9.00 - 17.00
wtorki - piątki w godz. 9.00 - 15.00
telefon: (22) 55 17 760, (22) 55 17 811

 

Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80-748 Gdańsk
sekretariat (58) 764 73 02
fax (58) 764 73 03

Przyjęcia interesantów:
telefon (58) 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00 - 17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00 - 15.00

 

Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25, pokój 122
40-032 Katowice
telefon (32) 72 86 800
fax (32) 72 86 823

Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godz. 9.00 - 15.00
wtorek w godz. 10.00 - 17.00


Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50-056 Wrocław
sekretariat (71) 34 69 115
fax (71) 343 43 25

Przyjęcia interesantów:
telefon (71) 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 9.00 - 15.00
środa w godz. 10.00 - 17.00


Linki: strona główna RPO www.rpo.gov.pl
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/

 


Głuchoniemi petenci Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.). Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowaniasię, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem Recepcji, na adres e-mail: kancelaria-kwp@ka.policja.gov.pl, na numer fax: 32 200 1601 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej) lub telefonicznie: 32 200 1650.

Powrót na górę strony